Let’s Get Lost

Cartell del documental "Let's Get Lost"

Fa uns dies, a través del twitter de l’apuntador, us vaig comentar que s’havia estrenat el documental “Let’s Get Lost”, sobre el trompetista i cantant de jazz Chet Baker. Doncs bé, el vaig veure ahir dimarts als cinemes Verdi Park. Per cert, si alguna vegada hi aneu entre setmana i escolliu la primera sessió (16 h), sapigueu que us valdrà 5 euros, com el dia de l’espectador.

Us he de confessar que no sóc molt de jazz, tot i que no em desagrada, especialment el jazz vocal i el menys experimental.

El documental em va agradar i força. Retrata el músic però especialment la persona i com aquesta pot arribar a degradar-se per culpa de les drogues. Està filmat l’any 1988 per Bruce Weber, mesos abans de la mort de Chet Baker (va caure des de la finestra d’un hotel d’Amsterdam), tot i que l’estrena arriba ara amb motiu de la seva presentació al Festival de Cannes. També s’ha pogut veure en alguns festivals catalans (In-Edit Beefeater, Festival de Jazz de Terrassa, Cicle “Gandules” del CCCB). Inclou imatges d’arxiu i els testimonis de Baker i de la gent que el va tractar, de l’àmbit familiar i també del professional.

El fet que el projectin només al Verdi -tot i la difusió que ha tingut en força mitjans-, em fa sospitar que no durarà gaire a la cartellera. Tant de bo m’equivoqui… De totes maneres, al novembre està anunciada la seva sortida en DVD.

"Let's Get Lost", de Bruce Weber"Let's Get Lost", de Bruce Weber"Let's Get Lost", de Bruce Weber"Let's Get Lost", de Bruce Weber"Let's Get Lost", de Bruce Weber

Anuncis

4 responses to “Let’s Get Lost

  1. Hola PereAndreu!
    Chet Baker amb el seu art ha estat un dels que em va introduir a l jazz. -Gràcies!- Escoltar-lo em commou…Havia vist el teu apunt al Twitter i de seguida em van venir ganes de anar-hi, però alhora he pensat si no acabaria deprimint-me. Pel teu comentari d’avui crec que si, oi? No pot ser agradable assistir la “caiguda” d’algú que per raons de l’art te’l sents proper…
    Tot i així, creus que em paga la pena d’anar-hi , també hi ha moments de llum al documental?

  2. Sí que és veritat que pot desmuntar una mica el Chet Baker persona però no el músic. Penso que està ben filmat i ben explicat, amb fragments d’actuacions i amb riquesa de testimonis. I sí que hi ha moments de llum, especialment quan es fa referència al seu magnetisme i carisma, i a la seva trajectòria professional. Jo hi aniria…

  3. per desgracia es tan habitual aquest paral·lelisme de drogues i jazz o musica pop en general,mes val que ens quedem amb la imatge del music i el seu art.

  4. Em sembla que jo me la compraré directament en DVD, per bé que el producte m’interessa molt i que preferiria veure-la al cinema. Però no sé si tindré temps… a més, el del tipus de pelis per tenir, guardar i revisar. Gràcies pels (bons) consells!

Deixa un comentari

