La primera òpera en 3D

Amb una important campanya publicitària al darrera, avui arriba als cinemes la producció de ‘Carmen’ de la Royal Opera House Covent Garden. Segons sembla, serà la primera vegada que es retransmeti en directe una òpera en format 3D (de 3 dimensions).

A casa nostra, només es podrà veure en dos cinemes: els Cinesa Diagonal i els AMC Diagonal Mar. Començarà a les 20 h, i el preu de les entrades és de 21€ (entrada + ulleres), despeses de gestió a part si es compren anticipadament.

Us he de confessar que no sóc gaire de veure cinema en 3D. Sí que és veritat que, quan alguna vegada he anat a l’Imax, m’ha semblat una experiència interessant. És clar que eren pel·lícules (documentals) breus, d’encara no una hora. Amb l’òpera, la cosa canvia sensiblement. Tot i que no crec que ho provi, si més no de moment, sembla que aquesta modalitat tendirà a estendre’s, i segur que arribaran noves propostes aviat.

Si algun dels lectors del ‘Quadern’ té intencions d’anar-hi, li agrairia que compartís amb nosaltres l’experiència.

Aquesta és la pàgina web oficial de la producció:
http://www.carmen3d.com/

I aquí us deixo el tràiler original:

4 responses to “La primera òpera en 3D

  1. entre que em maregen les 3D, tinc massa recent la carme del Liceu i el preu, jo també m’espero les opinions dels quadernistes. De tota manera gràcies per la notícia!

  2. Cal el 3D per veure òpera?, em sembla que no, em sembla amic apuntador que al public de l’òpera el 3D l’importa poc, i el públic del 3D, sense voler fer proclames maximalistes, l’òpera no és el que el fa anar al cinema.
    El preu em sembla escandalós i la proposta vocal no em sembla precisament de traca i mocador.
    Que vagin en compte i no es carreguin la gallina dels ous d’or. L’òpera al cinema ha resultat un èxit, quasi diria que inesperat, però sempre i quan l’oferta sigui del màxim interès artístic, si els cantants no són de primeríssim nivell, no crec que el 3D mobilitzi a l’exigent públic operístic.

    • Hola Joaquim!
      Gràcies pel comentari. Estaria bastant d’acord amb tu. El 3D m’imagino que en segons quina producció -posem pel cas, la Fura dels Baus- potser sí que estaria justificada. Tot i que, com dius, tampoc caldria. En fi, és qüestió de provar-ho…

Deixa un comentari

