Homenatge al Mestre Colomer

Ahir a la nit, l’espai Notes de clàssica de Catalunya Música va emetre un reportatge a propòsit de la inauguració d’una petita exposició sobre el músic Àngel Colomer del Romero, fundador de l’Orfeó Laudate i de l’Orquestra Joventut Percussionista de Catalunya. Vaig poder ser en aquest acte que es va fer dilluns al vespre, i allà vaig poder parlar amb la viuda del mestre, Montserrat Soler, els seus tres fills músics (JordiEdmon i Enric), i també amb altres persones com David Malet (actualment director de l’Orfeó Laudate) o Xavier Romero (director de l’Orquestra Joventut Percussionista de Catalunya entre el 2000 i el 2004), entre d’altres.

La mostra coincideix amb el desè aniversari de la mort d’Àngel Colomer i es pot veure al Col·legi dels Jesuites de Casp (c/ de Casp, 25, cantonada amb Pau Claris), només aquesta setmana. Avui l’horari és de 18 a 22 h, i demà, de 18 a 20 h. L’entrada és lliure.

Vodpod videos no longer available.

Us podeu baixar l’arxiu en format mp3, fent clic AQUÍ!

Anuncis

11 responses to “Homenatge al Mestre Colomer

  1. M Dolors Tobella

    Es admirable i sobretot emocionant la feina que va arribar a fer el Mestre Colomer, per tans nens, joves i gent gran, tan de ciutat i instruida com de pagés !!

  2. Agustí Casals i Guiu

    Meravellós, aquest reportatge de Catalunya Música relatiu a l’exposició d’homenatge al Mestre Àngel (tot un àngel, en efecte).
    Però aquesta esplèndida mostra, auspiciada per la Sra. Montserrat Soler, vídua del Mestre, i pels seus tres fills, Edmon, Jordi i Enric, ens dóna ocasió de descobrir que hi ha una bona colla de peces del llarg repertori de l’Orfeó Laudate que caldria recuperar. Penso en les no tan conegudes, com l’Stabat Mater de Dvorak, però també en una obra de Beethoven que no s’interpreta quasi mai, i sobretot, en la composició seva sobre una poesia de Mn. Muntañola relativa al cardenal proscrit.
    Tot això sense oblidar, és clar, la munió d’adaptacions de les nadales d’arreu del món traduïdes al català, que són prou desconegudes, o les seves mateixes precioses harmonitzacions de peces de l’ampli repertori popular català que no sovintegen.

  3. Jo vaig formar part dels “Patufets i Timbalers” i anys mes tard de l’Orfeó Laudate i recordo al Mestre com una persona amb molt bon caràcter, que sempre adornava les seves explicacions amb alguna anècdota divertida que ho feia tot molt mes amè inundant d’alegria i bon humor els assajos.

  4. Montserrat Soler i Corrales

    No vull deixar perdre l’oportunitat d’expressar en un mitjà tant extens com es l’internet, la meva admiració i reconeixement per el Mestre Angel Colomer. Estic segura que la meva opinió és el reflexe de la gran quantitat de persones que vam tenir la sort de ser formats musicalment per el Mestre. L’exposició m’ha encantat, no obstant solament representa una petita mostra de la seva gran obra. Incansable i sempre amb un somriure, va superar totes les adversitats que suposava la creació de totes les entitats que, en el fons, respiraven l’esperit català.

  5. Pilar Soler i Corrales

    M’agradaria fer un comentari exposant tota l’admiració que sento i he sentit pel nostre Mestre Àngel Colomer i del Romero , però després del que els companys que m’han precedit han exposat no puc afegir res més si no que em perdura la meva admiració i agraïment vers al nostre estimat Mestre.

  6. El meu més sentit reconeixement al mestre Àngel Colomer i també a la seva esposa Montserrat que tan discrètament i amorosa el va acompanyar.

  7. Montserrat Gay Soler

    Vaig entrar als Patufets i Timbalers quan tenia 9 anys i el nostre estimat Mestre em va fer entrar a l’ Orfeó quan en tenia 15 i des de llavors hi segueixo cantant! Per mi es la meva segona familia i l’estimo molt! Gràcies al Mestre, per mi una de les coses mes importants es la música! La necessito ! Per mi el Mestre i la seva esposa, la Sra.Montserrat han sigut unes persones molt importants a la meva vida! Haig de dir que el Mestre ha sigut una persona entranyable! No l’oblidaré mai! Moltes gràcies!

  8. Com vell company de l’Edmon i d’en Jordi , i amb l’agraïment que sento vers son pare, que em va dirigir de petit al col·legi dels Jesuïtes Casp, no em vaig deixar perdre l’acte. El dilluns 28 vam venir 5 de la coral Cantaires de Caldes, i vam trobar un calio i un ambient tant sa, tant nostre i tant tant,… que va ser una marevella.

  9. Retroenllaç: Una temporada en 39 reportatges « El quadern de l'apuntador

  10. Fredi Planas Martinez

    Jo també vaig formar part de Patufets i Timbalers! Un gran record per el,Mestre Angel,Colomer, recordo el local d’Enric Granados amb molta nostàlgia!

    • Jo també vaig pertanyer a la colla de patufets i timbalers amb aquesta colla liderada pwr lMestre Àngel Colomer vaig trepitjar per primera vegada l’escenari del Palau de la Música i recordo la espectacular decoració de les pareds com si fos ara. Recordo els assajos a Enric Granados la paciència del Mestre i la mirada vigilant de la Montserrat… Una pila de records k formen part de la meva memòria, de la meva infantesa i que perduren fins ara. Gràcies.

Deixa un comentari

