Descobrint Zelenka

Cada vegada que m’acosto a alguna obra de Jan Dismas Zelenka hi descobreixo música interessant. Ja vaig quedar impactat en el seu moment pel començament del seu Miserere, en aquella fantàstica versió del conjunt Il Fondamento que dirigia Paul Dombrecht. Aquests dies estic escoltant les Lamentacions de Jeremies i els Responsoris de Setmana Santa, en una nova gravació que ha editat el conjunt Collegium 1704 per al segell Accent. No m’estranya gens que compositors com Johann Sebastian Bach o Georg Philipp Telemann admiressin la seva música. Em sembla un autor original i imaginatiu, que ofereix a l’oient moments de gran expressivitat i emoció.

La música de Zelenka la trobem classificada temàticament en el catàleg que va elaborar Wolfgang Reiche sota les inicials ZWZ (Zelenka Werke Verzeichnis, és a dir Catàleg de les Obres de Zelenka). Es pot consultar per internet.

Els Responsoris que us comentava abans els podeu escoltar a Spotify. Aquí us deixo l’enllaç.

Anuncis

Deixa un comentari

