Retalls de conversa [May/Zircus] (1)

Moltes vegades em passa que quan he de fer un reportatge, ja sigui per a la ràdio o per a alguna revista, em trobo que molt del material es perd. No s’aprofita. I és una llàstima. Això és el que em va passar amb un article que vaig preparar ja fa mesos per a la Revista Musical Catalana, sobre les noves maneres de fotografiar la música clàssica. En aquella ocasió, vaig tenir l’oportunitat de parlar amb tres dels millors fotògrafs de música clàssica del nostre país: Josep Molina, Ígor Cortadellas i May/Zircus. Al Josep i a l’Ígor ja els coneixia. De fet, l’un i l’altre ja han aparegut alguna vegada en aquest blog. Però amb el José María Rodríguez (el nom real de May/Zircus) era el primer cop que hi parlava. I aquella conversa em va agradar molt. Tant, que mesos després m’he decidit a recuperar-la, de manera fragmentada.

Així, durant les pròximes setmanes aniré dosificant per capítols allò interessant que em va explicar aleshores. Per si encara no el teniu situat, el May (que és així com se’l coneix popularment) és el fotògraf de la Banda Municipal de Barcelona i de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, des de fa un parell de temporades. Si seguiu les pàgines de Facebook de L’Auditori i de l’OBC, segur que reconeixereu les seves fotos. Majoritàriament són en blanc i negre.

A banda de la feina de deixar constància dels diferents concerts, al May també li agrada molt retratar persones. I és precisament sobre això, del fet de combinar retrat i reportatge, del què tracta aquest primer clip d’àudio.


Si la línia d’àudio no es deixa, feu clic en aquest enllaç:
http://www.ivoox.com/retalls-conversa-may-zircus-1-audios-mp3_rf_3162610_1.html

Per baixar-vos l’arxiu d’àudio, feu clic AQUÍ!

Pablo Fernández, tuba de l'OBC retratat  per May/Zircus

Pablo Fernández, tuba de l’OBC, retratat per May/Zircus

One response to “Retalls de conversa [May/Zircus] (1)

  1. Retroenllaç: Retalls de conversa [May/Zircus] (2) | El quadern de l'apuntador

Deixa un comentari

