El violí vermell 300

Fantasía
Divendres passat, coincidint amb l’inici de la seva vuitena temporada, el programa de música de cinema El violí vermell de Catalunya Música arribava a la xifra màgica de 300 edicions. Un bon número, significatiu si tenim en compte la periodicitat setmanal de l’espai que realitza Xavier Cazeneuve.

El violí vermell va néixer inicialment com a secció del magazín Blog de nit, que vaig presentar en la mateixa emissora entre els anys 2007 i 2009. Va ser durant la primera de les dues temporades. En la segona, quan El violí vermell ja tenia entitat pròpia com a programa setmanal d’una hora, el Xavier Cazeneuve es va inventar una secció històrica que també porta molts bons records: La música de Clio.

Per tot plegat, el programa de divendres va ser molt especial. Principalment, per poder compartir una hora d’antena amb un vell amic, després d’anys de no col·laborar plegats, radiofònicament parlant. Però, per si això no fos prou, el programa va estar dedicat íntegrament a Fantasia, la pel·lícula de Walt Disney de l’any 1940, de la qual tant el Xavier com jo mateix tenim com a un referent del cinema musical i d’animació.

M’agrada El violí vermell per molts motius. N’exposo alguns. D’entrada, per la personalitat de qui el presenta, que fuig de tòpics i ofereix una visió desenfadada, personal i original alhora de parlar de música, i d’altres temes més o menys vinculats.

M’agrada la complicitat amb el Dani Guinot, el tècnic de capçalera, que sempre (o quasi sempre) hi és, tot i que mai el sentim.

M’agrada saber que si em perdo un programa el puc recuperar. De fet els puc trobar TOTS al web de Catalunya Ràdio, i fins i tot les seccions que sonaven al Blog de nit.

I m’agrada saber que té un blog on puc ampliar el que m’ofereix per antena, la relació de les audicions que sonen i alguns vídeos que complementen allò que la ràdio suggereix. Una mena d’arxiu audiovisual i documental del programa.

Moltes felicitats, doncs, a El violí vermell i al Xavier Cazeneuve, i per molts anys!

I si us vau perdre el programa 300 o teniu ganes de recuperar-lo, aquí el teniu:

Podeu baixar-lo des d’aquest enllaç.

20140729 - Cazeneuve i PA

Deixa un comentari

